Nuffnang

Friday, 28 March 2014

Penambahbaikan Tajuk Blog Dan Desain Header Blog

Assalamualaikum w.b.t

Teks: Haryati Dulbahri

Alhamdulillah. Kembali lagi hari jumaat, hari yang penuh barakah. Semoga kita semua dilimpahi rahmat-Nya. Amin. Cerita semalam, saya dan suami seronok brainstorm tentang blog. Perkara yang kami bincangkan adalah mengenai penulisan ebook sebenarnya. Terus kami sepakat untuk menambahbaik tajuk blog saya. Ini juga bertujuan untuk memudahkan saya mengembangkan matlamat dan idea dalam penulisan ebook pula. Semangat saya sekarang sangat teruja untuk menulis dan terus menulis. Inilah dia aura positif dan aura semangat berkobar-kobar apabila berada di Akademi Bekerja Di Rumah (ABDR). Kami sentiasa berusaha untuk menambahbaik sesuatu yang berkaitan dengan tugasan atau apa-apa yang berkaitan WAHM. Itulah kepentingannya apabila kita berada di dalam ABDR ini. Kita berada dalam satu kelompok yang mempunyai matlamat yang sama. Jadi kita tidak akan berasa seorang diri terkontang-kanting atau syok sendiri. Apabila berada di dalam ABDR ini, antara kami bagaikan sebuah keluarga. Kami saling ingat-mengingati, memberi sokongan, berkongsi ilmu dan kami sama-sama bergerak untuk meraih kejayaan menjadi seorang WAHM yang berjaya. 

Konsep mentor dan mentee yang wujud dalam ABDR sangat efektif dan efisyen. Walaupun kami hanya berkomunikasi secara maya, ini bukan menjadi penghalang untuk kami sama-sama berkongsi ilmu dan menyelesaikan sesuatu isu atau masalah. Tiba-tiba saya teringat pula cerita tv kanak-kanak 'WonderPet'. Seperti lagu tema Wonderpet ini, "Apa yang penting, KERJASAMA!". Ya. di ABDR juga kerjasama antara kami tidak pernah putus. Tidak kiralah samada kerjasama dari segi memberi idea atau pendapat, sokongan moral, kerjasama meningkatkan traffik blog ataupun apa-apa sahaja bentuk kerjasama. Kami di ABDR sangat responsif dan positif walaupun masing-masing mempunyai hal tersendiri.

Kembali kepada cerita semalam tentang brainstorm mengenai blog saya, hari ini saya mohon pendapat pula daripada guru online dan mentor saya, Pn Khairunnisa Hamzahara @ Nisa Nua. Alhamdulillah, saya rasa lebih yakin hari ini. Hendak tahu apakah penambahbaikan yang saya akan lakukan. Ya, perasan tak header blog saya berubah lagi. Tapi kali ini saya menambahbaik lagi tajuk blog saya. Ini adalah tajuk blog kali ketiga dan ini adalah muktamad. Desain header blog juga telah berubah.

Kenapa saya menambahbaik tajuk blog ini?
Tajuk blog sangat penting dan menjadi perkara utama bagi menentukan hala tuju blog kita. Hasil daripada analisa mula-mula dahulu, ianya akan menentukan tajuk blog kita. Jadi, blog kita lebih fokus dan pengisian dalam entri penulisan kita juga adalah selari dan berkaitan dengan tajuk blog. Ini juga merupakan salah satu tips untuk menjadikan blog kita sebagai blog yang berpengaruh. Seperkara lagi saya juga sebenarnya sedang mempraktikkan apa yang tersurat dalam Ebook Belajar Asas Blog. 

Inilah hasilnya, tajuk blog saya kini lebih dikenali sebagai "WAHM Corner: Panduan Berniaga Dari Rumah". Walaupun saya baru belajar berniaga, ini bukan penghalang untuk saya bersama-sama kongsikan ilmu yang saya ada walaupun sedikit untuk kita sama-sama perolehi manfaatnya. 


Inilah hasil penambahbaikan tajuk blog dan header oleh penulis
Teruskan membaca ya! Jutaan terima kasih kerana terus memberi sokongan atas penulisan saya di blog. Kalian menjadi sebahagian yang memberi saya semangat untuk terus maju meraih kejayaan.

Wallahua'lam.

Salam kasih.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ayuh kita bergabung di Akademi Bekerja Di Rumah (ABDR) yang kini terdiri daripada 500 blog peserta ABDR, 21 kelas dan 13 guru online yang berdedikasi. Kami menawarkan:-
  • Kelas online asas blog dan penulisan
  • Kelas online asas blog dan fanpage mula bisness
  • Kelas online iklan di mudah.my
  • Kelas online urus akaun WAHM/SAHM/SOHO
  • Pendaftaran Rakan Niaga/ Pengurus Online
  • Tempahan Blog Bisness/ Blog Penulisan
  • Ruang Iklan di Soho Directory
  • Bengkel offline: Branding Yourself Strategies oleh Puan Khairunnisa Hamzahara yang turut akan menyentuh pembelajaran asas membina blog sebagai salah satu teknik branding perniagaan dan perkhidmatan. (Daftar bengkel di http://www.bengkelbranding.com atau maklumat lanjut di http://bengkelbranding.blogspot.com)

Juga dapatkan ebook-ebook di bawah Akademi Bekerja Di Rumah (ABDR) sebagai rujukan kita semua.

Antara ebook-ebook yang terdapat di ABDR:


Untuk pertanyaan/ pendaftaran/ tempahan, sila hubungi saya:

SMS/WA: 019-6627100
Email: haryatidulbahri@gmail.com

#PanduanBerniagaDariRumah
#AkademiBekerjaDiRumah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

POPULAR ENTRI DI WAHM CORNER

KLIK JER!

KLIK JER!

KLIK JER!

NUFFNANG